نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 آبان 1390برچسب:, توسط |

 چرا دهان بوی بد میدهد؟

بوی بد دهان نتیجه ی بهداشت ناکافی محیط دهان یا علامتی دیگر مشکلات در سلامتی فرد است. بوی بد دهان با غذایی که فرد میخورد و سایر عادات ناسالم زندگی او تشدید میشود. به طور کلی وقتی غذایی در محیط دهان جویده و خورده میشود هضم وسپس جذب و وارد سیستم گردش خون خواهد شد . در نهایت به ریه ها می رسد که بوی ان در تنفس فرد احساس میشود.

 همچنین در شرایطی که به دلایلی دهان بسیار خشک است (به دلیل استفاده از داروها/پرتو درمانی و ...) و میزان بزاق کاهش یافته است نیز بوی بد دهان بوجود میاید. وجود بزاق برای مرطوب نگهداشتن محیط دهان / خنثی کرده اسیدهای حاصل از پلاک دندانی و پاک کردن سلولهای مرده ای که روی زبان. لثه هاوگونه ها جمع میشود/ ضروری است.

بسیاری از بیماریهای سیستمیک مانند: پنومونی/ برونشیت/ عفونتهای مزمن سینوس / ترشحات پشت حلقی / دیابت / رفلاکس اسیدی مزمن یا مشکلات کبدی و کلیوی نیز سبب ایجاد بوی بد دهان میشود.

برای بهبود بخشیدن به وضعیت بوی بد دهان / 5 راهکار طلایی وجود دارد:

1_ دهان را تمیز نگه دارید: یعنی استفاده مرتب و منظم از مسواک و نخ دندان و شستوشوی سطح زبان بعداز وعده های اصلی غذایی حداقل 2بار در روز.

2_ دهان را مرطوب نگه داری: بهترین راه برای تعادل بزاق نوشیدن مقادیر زیاد اب و مایعات در طول روز است که از خشک شدن دهان جلوگیری میکند.

3_ مراقب انچه میخورید باشید: از غذاهای حاوی سیر و پیاز تا حد امکان جلوگیری کنید.

4_ در وعده غذایی روزانه خود کمتر کربوهیدرات را قرار دید: این مواد با تولید لاکتوز در بوی تنفس اثر می گذارد. پس بهتر است از سبزی ها/ میوه ها و غلات سبوس دار بیشتر استفاده شود.

5_ مراجعه به دندان پزشک را فراموش نکنید: سالی 2 بار دندانهایتان را چک کنید و هر 2 یا 3 ماه حتما مسواکتان را تعویض کنید.

 

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 آبان 1390برچسب:, توسط |

در پاییز مراقب سرماخوردگی باشید

در فصل های گرم و سرد سال تکلیف افراد در مورد پوشش مشخص است . چرا که در فصل تابستان و زمستان متناسب با فصل و هوا پوشش مناسبی را میتوان انتخاب کرد اما در فصلی همچون پاییز که اغاز سرماست ولی هوا انچنان هم سرد نشده است با لباس تابستانی از منزل خارج می شویم اما با وزیدن کوچکترین باد خنکی سرما میخوریم. اگر دوست نداری که به این زودی ها دچار سرماخوردگی شوید با ما همراه باشید.

  بهترین خوراکیها برای پیشگیری از سرماخوردگی و درمان ان

تغذیه ی صحیح در زندگی انسان ها موثر است . به طوری که بسیاری از افراد با رعایت تغذیه صحیح و سالم علاوه بر زندگی طولانی سالم وسلامت نیز زندگی میکنند و همچون بسیاری از افراد تند تند مریض نمی شوند. بیماری سرما خوردگی نیز از این قائده کلب مستثنا نیست. با مصرف ویتامین c و عسل میتوان در پیشگیری و درمان سرماخوردگی موثر عمل کرد.

میوه ها و سبزی ها

مصرف میوه و سبزی شاید به شکل مستقیم در درمان سرماخوردگی موثر نباشند اما توصیه همیشگی پزشکان و قدما براین است که مصرف 5 وعده میوه وسبزی در روز فراموش نشود. شاید به علت انتی اکسیدان بالایی که در این مواد وجود دارد موجب تقویت سیستم ایمنی بدن میشود. مصرف میوه و سبزی بسیار شفارش شده است.

با توجه به اینکه رنگ میوه در خواص ان دخیل است بنابراین مصرف رنگهای متفاوتی از میوه ها توصیه میشود. در بین سبزی ها میتوان به اثر اعجاب انگیز قارچ/سیر/موسیرو پیاز در تقویت سیستم دفاعیی بدن اشاره کرد.

در صورتی که شما از ان دسته از افرادی هستید که خوردن مکمل های غذایی را به استفاده از ویتامین های طبیعی همچون پرتقال/ نارنگی و گوجه فرنگی ترجیح میدهید سخت در اشتباه هستید چرا که مکمل های غذایی جایگزین میوه و سبزی نخواهد شد.

نوشته شده در تاريخ شنبه 16 مهر 1390برچسب:, توسط ونداد |

در صورتی که از آنتی‌‌ویروس آویرا استفاده می‌‌کنید حتماً صدای ناهنجاری که به هنگام پیدا شدن یک فایل مخرب به گوش می‌‌رسد را شنیده‌‌اید. این صدا از اسپیکر‌‌ مادربورد به گوش می‌‌رسد در نتیجه می‌‌تواند در درازمدت بسیار آزاردهنده باشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه غیرفعال کردن این صدا و یا ایجاد تغییر در آن بپردازیم.

ادامــــــه مطلبو حتما ببینید ...



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 15 مهر 1390برچسب:, توسط ونداد |

 

آیا میدانید: نوجوانها در آمریکا، هر هفته ۳۱ ساعت آنلاین هستند.

آیا میدانید: یک کاربر در کره جنوبی میتواند در مدت ۱۰ ثانیه یک فیلم ۱ ساعته دانلود بکند !

آیا میدانید: ۴۷ درصد از کاربران اینترنت از مرورگر اینترنت اکسپرورر استفاده میکنند

آیا میدانید: ۳۱ درصد از کاربران اینترنت از مرورگر فایر فاکس استفاده میکنند

آیا میدانید: سرعت اینترنت ایران در بین ۱۶۸ کشور رتبه ....
 

 در ادامه مطلب ، بقیشو حتماااا ببینید

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 13 شهريور 1390برچسب:, توسط ونداد |

اینجا قتلگاه امنیت ویندوزه.خوش اومدید. امروز میخوایم تیغ رو بیخ گلوی ویندوز بکشیم. امروز میخوایم به صورت ۱۰۰٪ به اکانت ADMINISTRATOR ویندوز نفوذ کنیم.


بریم سراغ داستان.


فرض کنیم میریم خونه کسی. طرف خونه نیستش. کامپیوترش تو اتاقشه. روشن میکنیم. یه ویندوز ایکس پی بیشتر نداره. وقتی بالا میاد میگه فقط یک اکانت روشه به اسم ADMINISTRATOR که اونم پسورد داره. ما میخوایم واردش بشیم بدون اینکه بعدش ازمون رد پایی به جا بمونه.بدون اینکه به نرم افزارهایی که اون طرف تو ویندوزش نصب کرده آسیبی وارد بشه.

بقیه داستان در ادامه مطلب ... 2 روش حرفه ای رو ببینید ...



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 13 شهريور 1390برچسب:, توسط ونداد |

پسورد ویندوز XP خود را فراموش کرده ام، چه کار کنم؟ (دو راه حل مبتدی)

فراموش کردن پسورد ویندوز XP یکی از اتفاقاتی است که برای خیلی‌ها می‌افتد! همین الان یکی از دوستان تماس گرفت و راه چاره برای این کار خواست و این، دلیلی برای نوشتن این راهنما شد!!!



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 13 شهريور 1390برچسب:, توسط ونداد |

به نظر شما امکان دارد فایلی را کامل پاک کنیم (به صورتی که حتی در سطل بازیافت نیز باقی نماند ) اما دو باره آنها را بازیابی کنیم؟ حتما برای شما نیز اتفاق افتاده است که فایلی را از روی هارد دیسک پاک کرده اید اما بعد پشیمان شده اید چه بسا این فایل برای شما حاوی سند یا اطلاعات ارزشمندی باشد! در این صورت چگونه می توان اطلاعات از دست رفته را بازیابی کرد ؟ بعضی از برنامه ها .... 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 13 شهريور 1390برچسب:, توسط ونداد |

 - مطمئن شويد که آنتي ويروس مناسبي را بر روي سيستم نصب نموده ايد، بصورت اتوماتيک آپديت شود و کليه فايلهاي تازه وارد به سيستمتان را چک کند. اگر ويروسي هراه فايلي باشد يا تعمير يا قرنطينه و بلوکه شود. بدليل اينکه ويروسهاي جديدي هر روز توليد مي شوند بايد طوري ويروس کشتان را تنظيم کنيد که بطور اتوماتيک بروز شود. دو برنامه قوي ويروس کش که ما توصيه مي کنيم عبارتند از:..... برای دیدن نکته ها ادامه مطلبو حتما ببینید ... قول میدم ضرر نکنید ...



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 13 شهريور 1390برچسب:, توسط ونداد |

 احتمالا شما هم به سايتهايی مراجعه كردين که هنگام راست کليک اخطار ميده ,كه نمي تونيد از منوهاي راست كليك استفاده كنيد . البته اين روش هاي جلوگيري از راست كليك اصلا مفيد نيستن چون به هر حال كل صفحات سايت همراه با محتوي سايت توسط مرورگر در داخل History ثبت ميشن . خب مي پرسيد چطوري ميشه راست كليك كرد ؟؟‌ اينم راه حل :......ادامشو ببینی ضرر نمیکنی ... 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 13 شهريور 1390برچسب:, توسط ونداد |
 
ROM Shadowing:
چیپهای RAM طبیعتا در مقابل چیپهای DRAMها کند می باشند ، زیرا زمان دستیابی به ROM 150 نانوثانیه است، اما زمان دستیابی DRAM ها 50 نانوثانیه می باشد .
به همین دلیل در بسیاری از سیستمها ROM ها به صورت پنهان (Shadowing) هستند، بدین معنی که ROMها در ابتدای راه اندازی یسیتم در چیپهای DRAM کپی می شوند که این باعث دسترسی و اجرای سریعتر عملیات می شود .
زیربرنامه ها و روالهایی که به روالهای پنهانی (Shoadowing Procedure) محتویات ROM را در RAM کپی می کنند و آدرس آن را به عنوان ROM معرفی می کنند و ROM واقعی ار غیر فعال می کنند ،که این باعث می شود که به نظر برسد که سیستم با سرعت 60 نانوثانیه کار می کند.
استفاده از این روش هنگامی مفید است که از یک سیستم عامل 16 بیتی مانند ِDOS و یا WIN3.1 لستفاده می کنیم ..و اگر از سیستم عامل 32 بیتی مانند WIN 98,WIN95,WIN NT استفاده می کنید ، این روش تقریبا بی حاصل است زیرا این سیستم عاملها هنگامی که بر روی سیستم اجرا می شوند از کد 16 بیتی ROM استفاده نمی کنند.
اما در عوض از گرداننده های 32 بیتی که در طول راه اندازی سیستم عامل در حافظه RAM بارگذاری می کنند ، استفاده مینمایند.
چهار نوع چیپ ROM وجود دارد :
* ROM
* PROM
*EPROM 
EEPROM * که نیز Flash ROM نیز می نامند.
 
 


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 13 شهريور 1390برچسب:, توسط ونداد |

 اغلب برای افراد مشکل است که تفاوت بین سخت افزار و نرم افزار را درک نمایند و این به این دلیل است که این دو موضوع در طراحی،ساخت وپیاده سازی سیستم ها بسیار به هم وابسته اند . برای درک بهتر تفاوت بین آنها لازم است که ابتدا مفهوم BOIS را درک کنید. 


BOISتنها کلمه ای است که می تواند تمام درایورهایی را که در یک سیستم به عنوان واسط سخت افزار سیستم و سیستم عامل کار می کنند ، را شرح دهد.
BOISدر حقیقت .... حقیقتو توی ادامه مطلب ببینید


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 13 شهريور 1390برچسب:, توسط ونداد |

چرا سايت ما در موتورهاي جستجو ثبت نمي شود؟
چگونه مي توانيم از قرار گرفتن سايتمان در ليست سياه موتورهاي جستجو جلوگيري كنيم؟
 اگر متوجه شده ايد كه هركاري ميكنيدنمي توانيد سايت خودتان را در موتورهاي جستحو ثبت كنيد، اين مطلب را حتما بخوانيد....البته در ادامه مطلب ...



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 11 شهريور 1390برچسب:, توسط |

روزی کوروش در حال نیایش با خدا گفت: روزی کوروش در حال نیایش با خدا گفت: خدایا به عنوان کسی که عمری پربار داشته و جز خدمت به بشر هیچ نکرده از تو خواهشی دارم. آیا می توانم آن را مطرح کنم؟ خدا گفت: البته! از تو می خواهم یک روز، فقط یک روز به من فرصتی دهی تا ایران امروز را بررسی کنم. سوگند می خورم که پس از آن هرگز تمنایی از تو نداشته باشم. چرا چنین چیزی را می خواهی؟ به جز این هرچه بخواهی برآورده می کنم، اما این را نخواه. خواهش می کنم. آرزو دارم در سرزمین پهناورم گردش کنم و از نتیجه ی سالها نیکی و عدالت گستری لذت ببرم. اگر چنین کنی بسیار سپاسگذار خواهم بود و اگر نه، باز هم تو را سپاس فراوان می گویم. خداوند یکی از ملائک خود را برای همراهی با کوروش به زمین فرستاد و کوروش را با کالبدی، از پاسارگاد بیرون کشید. فرشته در کنار کوروش قرار گرفت. کوروش گفت: ((عجب!اینجا چقدر مرطوب است!)) و فرشته تاسف خورد. می توانی مرا بین مردم ببری؟ می خواهم بدانم نوادگان عزیزم چقدر به یاد من هستند... و فرشته چنین کرد. کوروش برای اینکار ذوق و شوق بسیاری داشت اما به زودی ناامیدی جای این شوق را گرفت. به جز عده ی اندكی، کسی به یاد او نبود. کوروش بسیار غمگین شد اما گفت: اشکالی ندارد. خوب آنها سرگرم کارهای روزمره ی خودشان هستند. فرشته تاسف خورد. در راه می شنید که مردم چگونه یکدیگر را صدا می زنند: عبدالله! قاسم!... هرگز پیش از این چنین نام هایی نشنیده بودم!!! فرشته گفت: این اسامی عربی هستند و پس از هجوم اعراب به ایران مرسوم شدند. اعراب؟!!! بله. تو آنها را نمی شناسی. آخر آن موقع که تو بر سرزمین متمدن و پهناور ایران حکومت می کردی، و حتی چندین قرن پس از آن، آنها از اقوام کاملا وحشی بودند. کوروش برافروخت: یعنی می گویی وحشی ها به میهنم هجوم آورده و آن را تصرف کردند؟! پس پادشاهان چه می کردند؟!!! فرشته بسیار تاسف خورد. سکوت مرگباری بین آنها حاکم شده بود. بعد از مدتی کوروش گفت: تو می دانی که من جز ایزد یکتا را نمی پرستیدم. مردم من اکنون پیرو آیینی الهی هستند؟ در ظاهر بله! کوروش خوشحال شد: خدا را سپاس! چه آیینی؟ اسلام چگونه آیینی است؟ نیک است. وکوروش بسیار شاد شد. اما بعد از چندین ساعت معنی در ظاهر بله را فهمید ......... نقشه فتوحات ایران را به من نشان می دهی؟ می خواهم بدانم میهنم چقدر وسیع شده. وفرشته چنین کرد. همین؟!!! کوروش باورش نمی شد. با ناباوری به نقشه می نگریست. پس بقیه اش کجاست؟ چرا این سرزمین از غرب و شرق و شمال و جنوب کوچک شده است؟!!! و فرشته بسیار زیاد تاسف خورد. خیلی دلم گرفت ، هرگز انتظار چنین وضعی را نداشتم. می خواهم سفر کوتاهی به آنسوی مرزها داشته باشم و بگویم ایران من چه بوده شاید این سفر دردم را تسکین دهد. فرشته چنین کرد، تازه به مقصد رسیده بودند که با مردی هم کلام شدند. پس از چند دقیقه مرد از کوروش پرسید: راستی شما از کجا می آیید؟ کوروش با لبخندی مغرورانه سرش را بالا گرفت و با افتخار گفت: ایران! لبخند مرد ناگهان محو شد و گفت : اوه خدای من، او یک تروریست متحجّر است! عکس العمل آن مرد ابدا آن چیزی نبود که کوروش انتظارداشت. قلب کوروش شکست. مرا به آرامگاهم باز گردان. فرشته بغض کرده بود: اما هنوز خیلی چیزها را نشانت نداده ام، وضعیت اقتصادی، فساد، پایمال کردن و............ . کوروش رو به آسمان کرد و گفت: خداوندا مرا ببخش که بیهوده بر خواسته ام پافشاری کردم، کاش همچنان در خواب و بی خبری به سر می بردم. و فرشته گریست..

نوشته شده در تاريخ جمعه 11 شهريور 1390برچسب:, توسط |

- جن جانوریست دارای شعور؛ و فیزیکی غیر ارگانیک ؛ که از لحاظ شان وجودی ؛ از دید ادیان پایینتر از انسان و بالاتر از حیوان جای می گیرد .در فرهنگ فارسی به آن دیو و در فرهنگ عرب به آن جن و در فرهنگ لاتین demon یا jinn نام گرفته است. جن به معنای چیزی است که؛ پوشیده شده ؛و منظور پوشیده ماندن او از حواس ماست. ۲- خصوصیات فیزیکی جن از دید انسان؛ اعجاب آور است. عنصر اصلی وجودی جن آتش است وبه علت نداشتن عنصر خاک ؛در وجودش مانند بارباپاپا ؛می تواند به هر شکل و اندازه ای تبدیل شود. و بسیاری از چیزها را در یک آن ؛جا به جا کند .همچنین سرعت نقل مکان بسیار بالایی دارد. می تواند مثلا ظرف ۵ دقیقه فاصله بین لاهور و تهران را طی کرده و برگردد. ۳- جن ابزار ساز نیست ؛ وبه علت خصوصیات فیزیکی منحصر بفرد ؛قادر است در هر مکان و شرایطی زندگی کند ؛وبرای همین به خانه و مسکن نیازی ندارد. زیرا سرما و گرما و باد و بوران بر او کارگر نیست .جن به وسایل حمل و نقل بی نیاز است ؛ و از اینجا می توان فهمید که جن ها دارای صنعت و تکنولوژی نیستند ؛ و شهر و کاشانه ای ندارند مکان معمول زندگی آنها کوه وجنگل و دشت است. ۴- جن مانند همه جانداران غذا مصرف می کند . اما به مقداری بسیار کمتر از انسان. ۵- جن ها مثل انسان جنسیت ونر یا ماده دارند . تولید مثل می کنند و تشکیل خانواده می دهند ؛ و به صورت جماعت زندگی می کنند و جامعه ندارند. 6- جن نسبت به انسان زیاد عمر می کند . حدود ۱۰۰۰ سال به بالا .جن هایی که در سوره ی جن از آنها نام برده شده ؛ که وقتی اولین بار آیات قرآن را شنیدند ؛ از شدت ازدحام داشتند بر سر هم خراب می شدند ؛ احتمالا هنوز زنده اند . جن ها مانند انسان داناونادان ؛ .فرمانده و فرمانبردار ؛ ارباب و بنده ؛ کافر و متدین ؛ شفیق و شرور دارند.وقتی که مردند از بین میروند و نیازی به قبر و گورستان ندارند. ۷- جن دارای عقل است . اما نه عقل ابزار ساز و عقل فلسفی و خلاقیت هنری .عقل جن به معنای قوه ی ارزیابی امور روزمره یا همان عقل معاش ؛ و قوه تشخیص است ؛ به اضافه هوشی سرشار ؛ اعم از قدرت خواندن فکر و جستجو و یافتن گذشته و آینده. ۸- جن ها مانند انسان نامگذاری می شوند ؛ و دارای اسم و رسم و شهرت هستند دارای زبان خاص ؛ و قوه تکلم هستند و قادر به فهم زبان آدمیان. ۹- معروف ترین جن ؛ ابلیس ؛ یا همان شیطان نام دارد ؛ که وصف حال او را شنیده اید ؛ که چون بسیار در قرب به حق کوشید به جایگاه فرشته های مقرب رسید ؛ اما چون حاضر به سجده بر انسان ؛ یعنی شریک قرار دادن بر خدا نشد از درگاه رانده شد. ۱۰- جن در شرایطی قادر به تسخیر انسان ؛ و انسان در شرایطی ؛ قادر به تسخیر جن است . انسان مسخر شده را مجنون؛ یا دیوانه ؛یا دیو زده ؛ و جن تسخیر شده را ؛موکل می نامند. گویند خود جنیان بر سه قسمند: دیو.؛جن وپری ؛که از لحاظ مکانی ؛ مادون فرشته هستند. ۱۱- جن می تواند در مواردی تربیت شده ؛ به انسان خدمت کند. چنین سنتی در میان جنگیران ایران و پاکستان وهند وجود دارد . اما به طور کل ؛ نه بودا ؛ نه دالای لاما ؛ نه اولیا الله ؛ و نه عرفا و نه پیامبران هیچکدام ؛به مدد خواستن از موجوداتی که مثل انسان ؛خطا و اشتباه و گناه می کنند ؛توصیه نکرده اند اما همگی؛ وجود آنها را تایید کرده اند . ۱۲- جنیان مانند امواج رادیویی و ماهواره ای ؛با ما هستند ظاهر نمی شوند ؛اما حاضرمی شوند و بعضی از انها ؛درخانه ها و بدن شخصیت های ضعیف ؛رفت و آمد می کنند. یکی از راه های دور کردن جنهای مزاحم ؛خواندن و آویختن ۴ آیه از قران است ؛ که با قل شروع می شوند . و بسیاری ادعیه ؛که درکتب مختلف وجود دارند.اماراه دورکردن انسان شرورچیست!؟ ۱۳- جن ها ؛ بعضی از ما را؛ به شکل همزاد و غیر همزاد دوست دارند؛ کمکمان می کنند ؛همینطور جواهرات و اشیای قیمتی ما ؛ازجمله انگشترهایی با نگین سنگ (مخصوصا عقیق)را بسیار دوست دارند (ومخصوصا اگر بر آن آیات و اوراد حک شده باشند) .اگر دوستمان داشته باشندو سخنی باماداشته باشند ؛بیشتربه خوابمان می ایند و دلسوزی خود را اعلام می کنند .خیلی ازآنها خدمتگذار ارواح اولیا هستند و دست ماراگرفته اندو خیلی ها هم به کرداراکثرآدمیان اهل شیطنت.بیشتر آنها بی ضررند و مثل ما گرفتار این دنیا و درگیر و دار تقدیر خویشند. ۱۴- اما آنان که ماورای طبیعت ؛ و موجوداتش را باور ندارند؛ چند دسته اند :کسانی که انچه که نمی بینند را باور ندارند . اینها معمولا فقط آنتی تزقصه های جن وپری مادربزرگ ها هستند؛ که حتی زحمت دانستن کوچک ترین اطلاعاتی جز نقد داستان گرمابه های تاریک وکوتوله های پاسمی و عروسی جن ها رابه خودشان نداده اند. این تیپ آدمها از ۷ سالگی که مادر بزرگه داستان های جن وپری را برای ترساندن و خواب کردنشان تعریف می کرده ؛هنوز زیر لحاف هستند.و یا اینکه هارد دیسک کوچکشان از مسئله پر شده و دیگر تاب و یارای درک و پذیرش راز را ندارند.مثل من چهارتا کتاب خوانده اند و تمام ماجرا را در همان چهارتا دیده اند.و گروهی که پوچ یا ابسورد هستند: کسانی که خویش را منکرند چه رسد به ماورای خویش . و گروه آخر کسانی که جنها ؛ دستشان می اندازند و در مجالس احضار ارواح ؛در نقش یک روح برایشان شیرین کاری می کنند ؛تا فردا در مدح روح ؛کتاب چاپ کنند و جایزه بگیرند. جن برای انسان ؛ از انسان خطرناک تر نیست . همانطور که انسان برای کوسه ؛ از کوسه خطرناک تر است!(در تاریخ بشر حتی یک مورد مرگ انسان به دست جن گزارش نشده در حالی که فقط در دوره حکومت استالین ۳۵ میلیون روس به قتل رسیدند آمار کشتار جنگ های مذهبی صلیبی و جنگ های جهانی و قومی و قبیله ای پیش کش) در حقیقت هیچ چیز ؛ هراس ناک تر و هوس ناک تر از انسان نیست ؛ که به قول توماس هابز :انسان گرگ انسان است. ۱۵- در کل؛ و بدون در نظر گرفتن موارد خاص ؛ آنها به ما کاری ندارند .ماهم به آنها کاری نداریم . ازدود و دم و سر و صداهای شهر و بوی فاضلاب و …… فراریند .مثل ما کار و مکافات دارند. و دست آخر اینکه ؛به عقیده من: با تمام این اوصاف ؛تفاوت اساسی با ما ندارند زیرا که : آنها هم رنج می کشند.

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:, توسط |

 یك مطلب علمی جالب در مورد فضا


دانشمندان دریافته اند که جهان در۱۵ میلیارد سال قبل براثر انفجار یک ماده با جرمی بسیار زیاد معادل آنچه در هستی وجود دارد، بوجود آمده است. در این فضای بیکران میلیاردها کهکشان، منظومه، ستاره، سحابی (توده های عظیم گاز)، سیاه چالهای فضایی و بسیاری اجرام ناشناخته دیگر وجود دارند، حال سؤال اینست که:»ما کجای این فضای بیکران هستیم؟«خانه ما در یکی از این کهکشانها بنام راه شیری قرار گرفته است. این کهکشان از مرکز انفجار بزرگ، در حدود۸ تا۱۰ میلیارد سال نوری فاصله دارد. تعداد ستارگان آن بین۲۰۰ تا۴۰۰ میلیارد عدد تخمین زده شده که بیشتر آنها از زمین قابل رویت نیستند. صدها هزار منظومه، توده های عظیم گاز و غبار بین فواصل ستارگان راه شیری قرار دارند. کهکشان راه شیری، مارپیچی بوده و جرمش در حدود۷۵۰ تا یک تریلیون جرم نجومی است. ساختار کلی آن شامل هسته مرکزی، یک دیسک با چند بازو به دور آن وهاله های غباری اطراف آنست. قطر دیسک در حدود۸۰ تا۱۲۰ هزار و ضخامت آن تقریباً۳ هزار سال نوری است. جای آن در فضا در بخش »مکان محلی« است که شامل۳ کهکشان بزرگ و۳۰ عدد کوچک است. فاصله اولین کهکشان بزرگ با آن،M۳۱ ، در حدود۲/۹ میلیون سال نوری بوده ولی فاصله آن تا کهکشانهای کوچکتر کمتر است.
همانگونه که اشاره شد این کهکشان دارای سه بخش است. بخش اول، مرکز کهکشان است که غبارهای کهکشانی مانع از مشاهده دقیق آن از روی زمین می شود. در نتیجه، تنها اطلاعات بدست آمده، حاصل دریافت امواج رادیویی از آن بوده است. آنچه مشاهده شده، حکایت از آن دارد که بخش مرکزی متشکل از یک هسته بسیار متراکم است. قطر آن در حدود۳۰۰۰ سال نوری و از سه قسمت مختلف تشکیل یافته است. در قسمت شرقی بقایای سوپرنواها و در بخش غربی هیدروژنهای یونیزه شده غیرعادی مشاهده شده است. قسمت مرکزی آن نیز بسیار متراکم بوده و به صورت فلکی کماندار موسوم است. در هر۱۰ میلیارد سال برخوردهای ستارگان در آن رخ می دهد. دریافت اشعه های ایکس و گاما از آن، نشانگر آنست که مرکز کهکشان مولد بسیار قوی این اشعه ها است. این اشعه ها از نتیجه نابودی چندین ماده بوجود آمده و نشان از وجود بسیاری از سوپر نواها در مرکز آن دارد.
مشاهدات دیگر نشانگر وجود یک سیاهچال بزرگ در آن است که قوه جاذبه بسیار زیاد آن توانسته بقیه ستارگان را در مدار خود نگهدارد. اختر شناسان با تلسکوپ۱۰ متری۲۰ عدد از ستارگان مرکز را در مدت۳ سال مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که سرعت این ستارگان به سمت هسته مرکزی در حدود هزار کیلومتر در ثانیه(۳/۶ میلیون کیلومتر در ساعت)بوده است. این امر نشان دهنده قدرت جاذبه فوق العاده این سیاهچال است.
با این سرعت فاصله تا خورشید را می توان در دو روز طی کرد. جرم این سیاهچال در حدود۲ تا۳ میلیون برابر خورشید است. کهکشان راه شیری با سرعتی در حدود۳۰۰ کیلومتر/ ثانیه (یک میلیون و هشتاد هزار کیلومتر در ساعت) به سمت صورت فلکی سنبله، »ویرگو«، در حرکت است.
بخش دوم کهکشان، دیسک است که بصورت یک صفحه بسیار پهناور بوده و به دور مرکز درجهت عقربه ساعت در گردش است. بیشترین ستارگان جوان از جمله منظومه شمسی در آن قرار دارند. این دیسک شامل مولکولهای اتمی و گاز H۲ و غبارهای کهکشانی است. دیسک دارای چند بازوی مختلف شامل پرساوش (پسر زاوش ودانا) از نامهای افسانه ای یونان، شکارچی ماهر یا سایگونز که منظومه شمسی ما در آن قرار دارد، دجاجه، قنطورس و حمل است. منظومه شمسی در بازویی قرار دارد که دارای غبارهای بسیار زیاد کهکشانی است و در نتیجه ما نمی توانیم بیش از چند هزار سال نوری عمق آنرا مشاهده کنیم. منظومه شمسی هر۲۰۰ تا۲۵۰ میلیون سال، با سرعتی نزدیک به۲۵۰ کیلومتر در ثانیه، یک دور کامل بدور کهکشان راه شیری می گردد. فاصله منظومه شمسی تا مرکز کهکشان راه شیری در حدود۲۸۰۰۰ سال نوری است.
بخش سوم ساختار این کهکشان هاله غباری به قدمت حدود۱۰ تا۱۵ میلیارد سال است که بیشتر ستارگان قدیمی در آن وجود دارند. این قسمت دارای گازهای بسیار داغ است که اشعه گاما را تولید می کند. وسعت این قسمت بدرستی معلوم نیست و شاید به صد و یا هزاران سال نوری برسد. این قسمت که اکثر ستارگان در آن دیده نمی شوند، بنام بخش تاریک نامیده شده است.
اگر بخواهیم عکس واقعی از این کهکشان بگیریم الزاماً باید از آن خارج شویم و این کار عملی نیست. چون بشر تاکنون نتوانسته از کهکشان خارج شود. به همین دلیل تصاویر بدست آمده بیشتر از اطلاعات دریافتی از مجموعه ستارگان رصد شده این کهکشان است. اگر شبها از مکانی کاملاً صاف و تاریک مانند یک صحرا به آسمان نگاه کنیم می توانیم نواری پهن از مجموعه عظیم ستارگان را مشاهده کنیم.
خانه ما در کهکشان راه شیری به اندازه قطره ای از یک دریای بیکران است. بشر کنجکاوانه بدنبال اسرار نهفته در آن در حال جستجو است و شاید روزی بتواند همسایه ای را برای خود بیابد
 
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:, توسط |

ایا میدانید بى‌خوابى سریعتر از بى‌غذایى موجب مرگ آدمى می‌‌شود
ایا میدانید هر فرد بطور متوسط یک سوم عمر خود را در خواب می‌‌گذراند
ایا میدانید تمامی فلزات بجز آنتیموان و بیسموت در مواقع انجماد حجمشان کاهش می یابد
ایا میدانید استرانسیم از بقایای موجودات دریایی به دست می آید
ایا میدانید کادمیم فلزی سمی است که در ساخت باطری های خشک کاربرد دارد
ایا میدانید گالیم در دمای 30 درجه مایع می شود
ایا میدانید اکسید کروم در ساخت نوار کاست و فیلم ویدئو استفاده می شود
ایا میدانید لیتیم در جامد کردن روغن های صنعتی کاربرد دارد
ایا میدانید رادیم گرانترین فلز است
ایا میدانید رادار مخفف است و به معنای آشکار سازی و فاصله یابی به کمک امواج رادیویی است
ایا میدانید اب داغ زود تر از اب سرد یخ میزند
ایا میدانید خنده موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود
ایا میدانید سرعت گریز براى زمین 12 كیلومتر در ثانیه و براى خورشید 618 كیلومتر بر ثانیه است
ایا میدانید جرم هریك از سیاهچاله ها بین 1 میلیون تا 1 بیلیون جرم خورشیدی است
ایا میدانید بعد از مهبانگ دمای جهان در حدود 300میلیارد درجه كلوین رو به نزول گذاشت
ایا میدانید مواج رادیویی بلند ترین طول موج را دارند كه به حدود 2 كیلو متر میرسد
ایا میدانید بیشترین درجه حرارت ثبت شده برای انفجار بمب هیدروژنی 100,000,000K است
ایا میدانید كمترین درجه حرارت ثبت شده برای نقطه ی جوش هلیوم 273- C است
ایا میدانید نور میتواند دور کره ی زمین (خط استوا) را 7.5 بار در 1 ثانیه طی کند.
ایا میدانید میشود اب را در یک لیوان کاغذی بجوش اورد. (بدون سوختن لیوان)
ایا میدانید طبق تئوری ریسمان جهان قبل از Big Bang دارای 10 بعد بوده است
ایا میدانید اما طبق تئوری M-theory كه جدیدتر و كامل تر است جهان دارای 11 بعد بوده است
ایا میدانید بیشترین سرعت یك جسم در سقوط آزاد 120 مایل در ساعت است ( اصطكاك هوا )
ایا میدانید به طور متوسط از هر 1020 متر مکعب فضا در دنیا تنها 1 متر مکعب حاوی ماده است.
ایا میدانید رومر اولین كسی است كه تلاش كرد سرعت نور را اندازه بگیرد
ایا میدانید پس از رومر تا كنون بیش از 100 نفر حداقل 163 بار سرعت نور را اندازه گرفته اند
ایا میدانید لیزر مخفف light amplification by stimulated emission of radiation می باشد
ایا میدانید لیزر به معنای تقویت نور توسط تشعشع تحریک شده است
ایا میدانید نانولوله‌ها ساختارهای كربنی 100 برابر قویتر از فولاد دارند
ایا میدانید وزن نانولوله‌ها یك ششم وزن فولاد است
ایا میدانید نسبت استحكام به وزن درنانولوله‌ها 600 برابر بیشتر از فولاد است
ایا میدانید نانولوله‌ها میتوانند عایق، نیمه هادی و یا هادی باشند
ایا میدانید 75 نفر ارکسترا میتوانند قدرت لازم برای روشن کردن 1 لامپ کوچک را بوجود بیاورند (با صدا)
ایا میدانید این در حالی که باید 2 میلیون ادم حرف بزنند تا بتونند یک لامپ 50 واتی رو روشن کنند
ایا میدانید فرمول بالا برابر است با : قدرت مساوی است با شدت * محیط کره
ایا میدانید هنگام رعد و برق اختلاف پتانسیل بین ابر و زمین به 10 تا 100 میلیون ولت میرسد
ایا میدانید در عرض یك ده هزارم ثانیه جریانی در حدود 30 هزار امپر از هوای یونیزه میگذرد
ایا میدانید هنگام رعد و برق این جریان در ولتاژ 10 میلیون ولت توان گرمایی در حدود 100 میلیارد وات دارد
ایا میدانید چنین توانی حتی در یك ده هزارم ثانیه میتواند گرمایی در حدود 10 میلیون ژول ایجاد كند
ایا میدانید این تغییر ناگهانی دما از حدود 300 كلوین به 300 هزار كلوین حجم هوا را 100 برابر میكند
ایا میدانید هنگام رعد و برق دمای ان را به بیش از 2000 درجه میرساند
 

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد


تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.